Informatie zien over Christien?
Van Healthy Hair tot Rielhaariteit haarwerken
Christien startte haar werkzaamheden als ondernemer / kapper in een Tilburgs ziekenhuis, waar ze in 1989 begon onder de naam Healthy Hair. In eerste instantie als service voor dit ziekenhuis, maar ook klanten uit de regio konden hier terecht en vonden hun weg. Al ras werd de ruimte daar te klein, en verhuisde ze vijf jaar later met haar bedrijf naar Riel om daar Rielhaariteit te beginnen. Een huiselijke en gemoedelijke ruimte met groeimogelijkheden in het centrum van het dorp.
Persoonlijke reden
De uitbreiding met een haarwerk- en pruikenstudio had een zeer persoonlijke reden voor Christien. Toen bij de schoonzus van Christien borstkanker werd geconstateerd, kreeg zij na de chemobehandeling te maken met kaalheid. Samen gingen ze op zoek naar een geschikte pruik. Dat bleek echter nog niet eenvoudig, mede omdat de benadering van patiënten na een chemokuur maar al te vaak tekort schoot. “Dat kan anders,” oordeelde Christien. “Dat moet ook anders”! Daarop verdiepte Christien zich in de materie, volgde diverse cursussen en slaagde uiteindelijk met glans voor de veeleisende SEMH keuring. Gewapend met deze kennis startte ze als erkend zorgleverancier van medische hulpmiddelen in een separate, sfeervolle ruimte in hetzelfde pand naast Rielhaariteit kappers een nieuw bedrijf: Rielhaariteit haarwerken.
Een pruik of haarwerk van deze tijd
Ze koos bewust in tegenstelling tot een vaak kille medische omgeving, voor een sfeervolle, huiselijke ruimte. Hier wordt alle tijd genomen voor de persoonlijke situatie van klanten. Christien: “Ik geef adviezen over de diverse haarsoorten waarvan een pruik of haarwerk op maat te maken is, en de verzorging daarvan. Maar ook over het meest geschikte soort haar, en wat voor type haarwerk of pruik iemand het beste zal staan.” Bijkomend voordeel van de zorg-certificering is dat Christien u het contact met de zorgverzekeraar uit handen neemt. “De afwikkeling van de financiële vergoeding is wel het laatste waar het hoofd van klanten op zo’n moment naar staat. Dat doet Rielhaariteit persoonlijk, deskundig en discreet,” aldus Christien.


